منتو دکور

لرنو وب

نحوه خرید سرویس طلا برای عروسنحوه خرید سرویس طلا برای عروس از مهم ترین نکات در برگزاری مراسم عروسی و ازدواج برای عروس و داماد است.

آراستن عروس و آماده کردنش برای مجلس عروسی از دیرباز در فرهنگهای مختلف وجود داشته است. از زمانی که عروس را با انواع گلها و گیاهان رنگی می آراستند تا حالا که انواع و اقسام زیورآلات در دسترس هستند، دگرگونیهای زیادی در عروس آرایی به وجود آمده است. استفاده از طلا و جواهر برای عروس از همه بیشتر برای عروسهای هندی مورد توجه بوده است. هدیه دادن طلا و جواهر به عروس در هند یک سنت قدیمی است. به نظر هندیها عروس باید با انواع طلا و جواهر تزیین شود تا همانند خورشید بدرخشد. همچنین داشتن طلای بیشتر برای عروس نوعی کسب اعتبار نزد خانواده همسر محسوب می شود اما عروسهای اروپایی و آمریکایی متفاوتند و کمتر از زیورالات سنگین و پر زرق و برق استفاده می کنند.

امروزه در اروپا و امریکا یک گوشواره چلچراغی یا یک گردنبند کریستالی درخشان کافی به نظر می رسد. چرا که بیشتر طراحان مد عروسی معتقدند؛ خود عروس باید محور مجلس باشد نه زرق و برقهای حاشیه ای. گرچه بررسیهای جدید نشان داده است عروسهای اروپایی و امریکایی هم کم کم به سمت زیورالات بزرگ و سنگین جلب می شوند اما هنوز هم تنها یک تکه طلا را کافی می دانند. در ایران اما خرید طلای عروسی در واقع نوعی هدیه داماد به عروس محسوب می شود و از آنجایی که طلا در ایران یک کالای سرمایه ای است، خرید یک سرویس خوب عروسی هم برای عروس و هم برای داماد اهمیت دارد.

اولین سوالی که موقع خرید طلا به ذهن می رسد، میزان عیار آن است. بهترین طلا در ایران، طلای 18 عیار است. توجه داشته باشید تنها طلای 24 عیار خالص، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش، فلز نرمی است، نمی‌شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت. سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می‌کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.
تشخیص عیار طلا راه اساسی ندارد. مواردی مثل شماره و چیزهایی که روی طلا حک می شود شاید گواه این مسئله باشند، اما همین شماره ها هم میزان خالص بودن طلا (عیار) را تایید نمی‌کنند. تنها راه تضمین عیار طلا فاکتور فروشنده است. بنابراین هرگز بدون دریافت فاکتوری که نوع جنس، وزن و عیار طلا روی آن نوشته شده باشد و به امضای فروشنده رسیده باشد، طلا نخرید.

در این فاکتور به مشتری اطمینان داده می‌شود که فروشنده بابت اصل بودن و عیار واقعی طلا مسئول است. پس اولین کاری که باید بکنید این است که حلقه ها و سرویس طلای خود را از جای معتبر بخرید. د.م اینکه فاکتور بگیرید.

چگونه طلا را از نقره و پلاتین تشخیص دهید؟ تشخیص طلا از نقره و پلاتین کار راحتی است. براساس یک اصل کلی، بیشتر طلاها با حرف انگلیسی K در کنار عددی که نشان‌دهنده عیار آن است، بارگذاری می‌شوند. نقره‌ها را با علامت بیضی، مهر می‌کنند و پلاتین هم با حروف PT مشخص می‌شود، به خاطر همین برای تشخیص این تفاوت‌ها، کار سختی ندارید.

یکی از سۆال‌هایی که برای بیشتر خریداران طلا پیش می‌آید، این است که طلای خارجی چقدر بهتر از زیورآلاتی است که در ایران ساخته می‌شود؟ اگر موقع خرید بر سر کشور سازنده تردید دارید، همه چیز را فراموش کنید و طلای یزدی بخرید. طلای یزد در مقایسه با زیورآلات کشورهایی مثل ایتالیا و هند، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. معروف‌ترین طلای ایران برای یزد است که در بیشتر مواقع با مرواریدهای خاویاری تزئین می‌شود و طرفداران خارجی خیلی زیادی هم دارد.

Author: mehman
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت