منتو دکور

لرنو وب

بهترین آتلیه های ایران,فیلمبرداری عروسی,بهترین آتلیهآتلیه عروس : لیست بهترین آتلیه عروس های ایران : 

بازدید کنندگان عزیز می توانند از منوی بالای سایت قسمت مراکز تشریفات عروسی آتلیه های مورد نظر خود در شهر مربوط به خودشان را پیدا کنند . برای راحتی شما این مراکز به تفکیک شهر و استان قرارداده شده اند .

کلمه آتلیه فرانسوی است : (Atelier) ترجمهٔ فرانسوی کارگاه است که معمولا در اشاره به کارگاه هنرمند هنرهای زیبا یا تزئینی اشاره می کند و در آن استاد و تعدادی از دستیاران، هنرجویان و شاگردان با برای تولید آثار به نام استاد، همکاری می‌کنند.


آتلیه فرانسوی
این روش برای هنرمندان اروپایی از قرون وسطا تا قرن‌های ۱۸ و ۱۹ معیار بود. در اروپای قرون وسطی، این روشٔ کار توسط صنوف محلی، تنظیم می‌شد.

شاگردان از سنین کم کار در زمینه‌های ساده را آغاز می‌کردند و پس از چند سال ماهر می شدند تا این که خود استاد شوند. این روش با افول صنوف به تدریج تغییر کرد و آکادمی‌ها، شیوهٔ آموزشی برتری تلقی شدند، گرچه بسیاری از هنرمندان به استفاده از هنرجویان ادامه دادند.

 1– آلبوم های عکس، گالری و نمونه عکس

مهم‌ترین نکته در انتخاب عکاس یا آتلیه عکاسی آن است که از نمونه کارهای آن‌ها خوشتان بیاید. در صورتی که با عکس‌ها و نمونه کارهای آتلیه عروس ارتباط برقرار نمی‌کنید آن را انتخاب نکنید.البته در نظر داشته باشید که آتلیه‌های عکاسی برای ارائه‌ی نمونه کارهای خوب از خود به مشتریان بسیار با دقت کار می‌کنند تا بتوانند شما را تحت تاثیر قرار دهند و حتی گاه برای تهیه نمونه کارهای خود از مدل و نورپردازی حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا نشان دهند که کارشان عالی است؛ بنابراین شاید برخی مشتریان وقتی عکس‌های عروسی خودشان را با مدل‌هایی که قبلا آتلیه به عنوان نمونه کار به آن‌ها نشان داده بود، مقایسه می‌کنند، کمی شوکه می‌شوند.
۲ – تجربه بسیار ضروری است
هرکاری را باید از یک جایی شروع کرد. بله درست است. اما این شروع نباید شب عروسی شما باشد!مطمئن شوید عکاس شما بسیار باتجربه است. می‎تواند با تمام شرایط محیطی مختلف خود را وفق بدهد؛ برای انجام عکاسی دانش و مهارت کافی دارد و با هر اتفاقی که رخ بدهد و شرایطی که در مهم‌ترین شب زندگی شما پیش بیاید، می‌تواند کنار بیاید و به کار خود ادامه دهد.شب عروسی مهم‌ترین شب زندگی شماست و قطعا نمی‌خواهید در این شب موش آزمایشگاهی برای کسب تجربه‌ی عکاسی باشید که کمتر از لیاقت شما، تجربه و مهارت دارد. پس تجربه بسیار مهم است.
۳ – رفتار و طرز برخورد عکاس
عکاس شما یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر از شب عروسی شماست. او در این شب مهم در کنار شما حضور دارد تا این اطمینان را به شما بدهد که بهترین جشن ممکن را برگزار می‌کنید.در حین جشن عروسی، عکاس حتی در جزئی‌ترین کارها مانند دادن یک لیوان آب به شما، کمک در پوشیدن لباس یا مرتب کردن موهایتان به شما کمک می‌کند. بسیار مهم است که شما با عکاس خود راحت باشید، چرا که قرار است در ۹۹ درصد از زمان مهمترین شب زندگی خود در کنار عکاس خود باشید.
قانون طلایی – کسی را انتخاب کنید که به او ۱۰۰ در صد اطمینان دارید.
کار خود را به کسی که کمتر از ۱۰۰ درصد به او اطمینان دارید نسپارید. در صورتی که حس می‌کنید، کار عکاس یا نحوه برخورد او را زیاد دوست ندارید پس وقت خود را هدر ندهید. باید مطمئن شوید که می‌توانید به خوبی با عکاس خود رابطه برقرار کنید و می‌توانید به خوبی با هم کار کنید. زمانی که تصمیم خود را در این باره گرفتید، می‌توانید با خیال راحت همه چیز را به عکاس بسپارید و اجازه دهید جادوی خود را عملی کند.

۴- بودجه شما یک عامل مهم است
قیمت و هزینه خدمات هم یک عامل مهم در تصمیم گیری است. برای تهیه فهرست خرج‌های خود هزینه‌ای را برای عکاسی و فیلمبرداری عروسی در نظر می گیرید ولی این مهم است که به اندازه ای که پول می پردازید خدمات ارزنده دریافت کنید.تمامی عکاس‌ها مثل هم نیستند. ممکن است برخی اتلیه‌ها قیمت‌های بسیار پایینی به شما پیشنهاد کنند؛ اما باید از خود بپرسید آن‌ها واقعا چه قدر تجربه دارند و کار خوبی ارائه می‌دهند؟ آتلیه عکاسی چه امکاناتی را ارائه می‌دهد و آیا شما واقعا به اندازه‌ی ارزش پولی که می پردازید خدمات می‌گیرید؟
آیا این آتلیه عکاسی در کنار بسیاری کارهای دیگر کار عکاسی عروسی را نیز انجام می دهد و تعدادی نمونه کار ارائه می‌دهد یا این که آن‌ها واقعا به طور تخصصی در این زمینه حرفه‌ای هستند. در بیشتر موارد برای قیمت هایی که به طور غیر منطقی پایین هستند، دلیل محکمی وجود دارد. در صورتی که با دقت بیشتری توجه کنید متوجه این دلیل خواهید شد.
۵ – از انتظارات و خواسته های خود یک لیست تهیه کنید
ممکن است این کار ساده به نظر برسد، اما اگر از گستره‌ی خدمات آتلیه‌های عروسی با خبر شوید شگفت زده می‌شوید.برخی آتلیه‌ها تمامی عکس‌های تهیه شده را روی سی دی به شما می‌دهند و برخی دیگر تنها عکس‌های انتخاب شده را در یک آلبوم در اختیار شما می‌گذارند.
همه چیز را یادداشت کنید:
به معنای واقعی کلمه همه چیز را یادداشت کنید . آلبوم‌ها، جلد آلبوم، عکس‌های پرینت شده، نمونه‌های عکس‌های روی حافظه یا سی‌دی ، عکس‌های بزرگ شده روی قاب و اندازه آن‌ها ، عکاس دوم و ...از تمام چیزهایی که از عکاس خود می‌خواهید لیستی تهیه کنید تا بتوانید بفهمید بین خواسته‌های شما و آنچه آتلیه عکاسی ارائه می‌دهد تا چه حد تفاوت وجود دارد.
۶ – قرارداد
بهترین راه ارتباط بین شما و آتلیه عکاسی، متن قرار داد است. در قرار داد تعیین می شود که قرار است دقیقا چه خدماتی دریافت کنید و عکاسان آتلیه چه مسئولیت‌هایی دارند و قرار است شما دقیقا برای چه خدماتی پول بپردازید و اگر کارها آنطور که باید پیش نرفت، چه اتفاقی می افتد.توجه کنید که آتلیه عکاسی چه طور با مشتریان خود قرارداد می‌بندد. به خوبی شرایط و مفاد قرار داد را بخوانید. شما باید از تمامی نکات آن به خوبی آگاه شوید و اگر متوجه قسمتی نمی‌شوید یا برایتان ابهام دارد درباره آن سوال کنید.در صورتی که می‌بینید مسئولین آتلیه در جواب دادن به سوالات شما مردد هستند و در مورد جزئیات قرار داد صحبتی نمی‌کنند (یا حتی یک نمونه قراردار به شما ارائه نمی‌دهند) باید بدانید که این یک نشانه ی بزرگ خطر و پرچم قرمز است.
۷ – آن ها واقعا چه کار می کنند؟ (کار اصلی آن ها چیست؟)
آیا عکاس عروسی شما واقعا یک عکاس است؟ یا یک راننده ماشین یا یک دانشجو، که دوربین به دست گرفته و در اوقات غیر کاری خود عکاسی مجالس انجام می‌دهد ؟؟
می‌توانید در طول ساعت‌های کاری با عکاس خود تماس بگیرید و از او در این باره سوال کنید!

۸ – فیلمبرداری،فیلمبرداری،فیلم برداری
انتخاب عکاس کار نسبتا ساده ای است، اما انتخاب فیلمبردار خوب کمی پیچیده است. برخی از افراد هر دو این کار را انجام می‌دهند، اما این دو کار مهارت‌های کاملا متفاوتی هستند پس باید مطمئن شوید که عکاس و فیلمبردار هر کدام در زمینه کاری خود ماهر هستند. برخی از عکاس‌ها و فیلمبردارها به خوبی با هم کنار نمی‌آیند و هماهنگی بین آن‌ها زمان زیادی می‌برد و برخی دیگر نیز به راحتی و به خوبی باهم هماهنگ هستند و در کنار هم کار می‌کنند.
به خاطر داشته باشید که شما برای این خدمات پول می‌پردازید؛ پس اگر می‌بینید عکاس و فیلمبردار شما به خوبی با هم کنار نمی‌آیند، لازم است دنبال شخص دیگری باشید. یادتان نرود که دارید در مورد شب عروسی خود تصمیم می‌گیرید و لازم است عکاس و فیلمبردار به خوبی و با هماهنگی کامل در کنار یکدیگر کار کنند تا به بهترین نحو ممکن خاطرات شب عروسی شما را برای همیشه ثبت کنند. در ادامه شما دعوت به تماشای ویدئوی معیارهای انتخاب آتلیه عروس می کنیم تا بتوانید بهترین اتخاب را برای آتلیه عروس و فیلمبرداری عروسی خودتان داشته باشید.

 

 
Author: Super User
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت