منتو دکور

لرنو وب

نکات طلایی در انتخاب بهترین و مناسبترین برس مو بُرس زدن مو يکي از معمولي‌ترين و ابتدائي‌ترين کارهايي است که توسط افراد انجام مي شود، اما آيا تا به حال به اين مسئله فکر کرده ايد که ممکن است انتخاب نامناسب بُرسي که به کار مي‌بريد، باعث ايجاد مو خوره، ريزش مو و مشکلات ديگرتان شده باشد؟ برس زدن مو و انتخاب مناسبترین برس مو یکی از اصلی ترین کارهای آرایشی برای داشتن موهای زیبا وجذاب است.
هنگام خريد برس مناسب بايد بدانيم که از اين برس به چه منظوري مي ‌خواهيم استفاده کنيم. برس‌هايي که سر آن ها بيضي‌ شکل و پارو مانند است، معمولا براي استفاده روزانه توصيه مي ‌شوند اما جنس آن ها نيز بسيار مهم است.
بهترين برس‌ها انواعي هستند که دندانه‌هاي نايلوني دارند زيرا به گردش بهتر خون در پوست سر کمک مي ‌کنند اما برس ‌هاي پلاستيکي انعطاف کمتري دارند و در مقايسه با انواع نايلوني، آسيب بيشتري به موها مي ‌رسانند.

برس تونلي

اين برس را به خاطر مجراهاي باز‌ ‌و V شکل آن تونلي مي‌نامند. اين مجراهاي باز به جريان هوا اجازه عبور مي‌دهد. در نتيجه هواي گرم سشوار در لابه‌لاي مو به گردش در آمده و خود را به ريشه مو مي رساند و باعث افزايش سرعت در امر خشک شدن مو و انبوه به نظر آمدن آن مي‌شود. اين برس به خاطر فاصله زياد سوزن‌هايش براي گره گشائي از مو نيز انتخاب مناسبي است.

برس کوسن دار

‌اين برس داراي يک پايه کوسن دار پلاستيکي است که سوزن‌هاي برس روي آن سوار شده است. عموما به پايه اين نوع برس ها کمي انحنا داده مي‌شود. از اين برس براي صاف و هموار کردن موها (بدون حجم دادن) استفاده مي‌شود. در صورت استفاده از سوزن‌هاي فلزي بهتر است نوک سوزن‌ها، به توپي‌هاي پلاستيکي ختم شوند‌ تا موجب خراش پوست سر و شکستگي مو نشوند.

برس پدالي

اين برس تا حدودي شبيه برس کوسن دار است. وجه تمايز آن در نوع کوسن، اندازه و شکل آن است و نسبت به برس کوسن دار، بزرگ‌تر و پهن تر است. مورد استفاده آن بيشتر موهاي بلند و انبوه است، اما اندازه هاي کوچکتر آن براي موي کوتاه و متوسط هم مي تواند به کار برده شود.

برس پهن و چهار ضلعي

برس ‌هاي پهن، تخت و چهارضلعي که در انتهاي دندانه‌ ها بالشتک انعطاف ‌پذيري دارند، بهترين گزينه هستند. به خصوص افرادي که موهاي فر و مجعد دارند مي ‌توانند در حمام از اين نوع برس‌ ها استفاده کنند تا بعد از حمام و خشک شدن موها، هنگام شانه کردن، ريزش موي کمتري داشته باشند.
نکته بسيار مهم ديگر اين است که در مغازه‌ ها برس‌ هايي با قيمت ارزان هم وجود دارند که فاقد پوشش نايلوني يا بسته ‌بندي مناسب هستند و در معرض انواع آلودگي ‌ها مي باشند. به همين دليل توصيه ما اين است که قبل از خريد اين برس ‌ها حتما از جنس آن ها مطلع شويد و بعد از خريد هم آن ها را با آب گرم و صابون بشوييد تا آلودگي‌ ها از بين بروند و امکان انتقال ميکروب‌ ها به مو و پوست سر وجود نداشته باشد.
در عين حال، برس يک وسيله کاملا شخصي است و نبايد آن را به هيچ کس حتي اعضاي خانواده خود قرض دهيد و هر دو هفته يک بار هم بايد برس را بشوييد تا سلامت مو و پوست سر حفظ شود.

برس‌هاي پهن

شکل اين برس‌ها مهم نيست، بيظي و يا مستطيل تفاوتي ندارد. در رابطه با اندازه، هرچه موهايتان بلندتر باشند، بايد از برس بزرگتري استفاده کنيد اما خيلي هم اهميتي ندارد. برس‌هاي بزرگتر، ناحيه‌ي بيشتري را تحت پوشش خود قرار مي‌دهند، و براي همين براي دخترهاي تنبل ايده‌ي خوبي است. اگر برس گرد نداريد، برس‌هاي پهن براي سشوار خانگي خوب هستند. مازا مي‌گويد که اگر روي بدنه برس‌ها سوراخ وجود داشته باشد و يا ابري باشند، بهتر است.

‌برس هاي مدور

همانطور که از نام آن پيداست اين برس به صورت مدور يا لوله‌اي است، يعني سوزن‌هاي آن پيرامون يک ميله استوانه‌اي شکل سوار شده و بيرون آمده است.

نکته مهمي که بايد در مورد اين نوع برس ها گفته شود آن است که بر خلاف آنچه به نظر مي آيد اين برس تنها براي فر کردن مو کاربرد ندارد. بلکه با انتخاب نوع مناسب از اين برس‌ها مي توان به مدل دلخواه مو دست يافت، مثلا براي دستيابي به موي راست و ايستاده از برس‌هائي که سوزن‌هاي آن از هم فاصله زيادي دارند و براي صاف کردن موها از برس هاي متراکم تر استفاده مي‌شود. توجه داشته باشيد که هرچه قطر برس بيشتر باشد مو صاف‌تر مي‌شود پس براي دستيابي به فر بايد از برس‌هايي با قطر کمتر استفاده کرد.

برس حالت‌دهنده

اين برس بيشتر به خاطر انحناي خاصش و دندانه‌هايي که تنها در يک جهت قرار دارند به اين نام معروف شده‌ است. برسي نرم که در پشت آن کوسن قرار دارد و  هيچ سوراخي در آن وجود ندارد. چنين برسي مي‌تواند به ريشه موها تا حد زيادي حجم دهد و براي پوش دادن موها به سمت بالا يا ايجاد فر در آنها حسابي به کار مي‌آيد، البته ناگفته نماند که هرچقدر موها ضخيم‌تر باشند بهتر مي‌توان چنين حالت‌هايي را در آنها ايجاد کرد. برس در دونوع داراي مصنوعي و دندانه‌هاي طبيعي وجود دارد و اگر مي‌خواهيد به موهايتان آسيب کمتري برسد، سراغ نوع طبيعي برويد.


برس بالش‌دار

اگر موهاي بلند و ظريف داريد...
اين نوع برس براي موهاي متوسط تا بلند مناسب است.چينش گرد دندانه‌هاي برس باعث مي‌شود که موها کمتر وز شوند. البته در اين نوع برس دو مدل متفاوت وجود دارد؛ يکي با دندانه‌هايي از جنس طبيعي و ديگري با دندانه‌هاي مصنوعي که هر دو براي باز کردن گره موها ايده‌آل است. اگر مي‌خواهيد موهايتان بعد از برس کشيدن نرم‌تر و حالت‌پذيرتر شود فقط سراغ اين مدل برويد زيرا از يک طرف بالش پلاستيکي مانع ايجاد الکتريسيته ساکن هنگام شانه کردن مي‌شود و از طرف ديگر حالت گرد برس با پوست کف سر هماهنگي بيشتري دارد و به آن آسيب نمي‌زند. همچنين اگر پوست کف‌سرتان حساس است، حتما اين برس را انتخاب کنيد چرا که کمتر از ديگر برس‌ها موها را مي‌کشد.

Author: mehman
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت