منتو دکور

لرنو وب

تکنیک های آرایشی برای فرکردن موهاخیلی از خانم ها دوست دارند که هر چند وقت یک بار در ظاهر خود تنوعی به وجود بیاورند، یکی از مهم ترین ابزارهای این تنوع موها هستند که تنها با تغییر رنگ یا حتی حالت آنها چهره بطورکامل تغییر می کند، فر کردن که این روزها خیلی رواج پیدا کرده است. مهم ترین قدم قبل از فر کردن مو ها این است که بدانید دقیقا می خواهید چه کار کنید؛ با چه موادی، با چه تکنیکی و پیش کدام متخصص. بین مواد آرایشی که برای زیبا تر شدن مو استفاده می شود فر جزء قوی ترین مواد است بنابراین مو پس از مصرف مواد فربیشتر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد بنابراین اگر اهل رسیدگی به موهایتان نیستید در مورد این موضوع جدی تر فکر کنید. در غیر این صورت بعد از مدتی نخواهید دانست با موهای وزشده تان چه کنید. قدم مهم بعدی پیدا کردن آرایشگر متخصصی است که موهایتان را نسوزاند. البته راه های خانگی زیادی هم وجود دارد که آسیب کمتری به موها وارد می کنند.

از بیگودی‌های دیروز تا بابلیس‌های امروز

امروزه بیگودی‌های الکتریکی رایج‌ترین وسیله فر هستند. اکثر مردم از روش سنتی «شستن و مدل دادن و خشک کردن» راضی نیستند. به جای آن موهایشان را خشک می‌کنند و سپس برای فر کردن از بیگودی‌های الکتریکی یا فر داغ استفاده می‌کنند. بیگودی‌های الکتریکی معمولا لوله‌های سفت پلاستیکی در دو سه‌اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های ۲۰ تا ۲۴تایی قرار دارند. لوله‌های بیگودی با سطح دندانه‌دار و یا صاف و مسطح هستند. لوله‌های صاف برای موها بهترند زیرا موقع برداشتن از روی موها امکان گره خوردن آنها کم است. در اکثر مدل‌ها، رول‌ها از طریق المنت فلزی که دارای روکش پلاستیکی بوده و به طور عمودی درون رول قرار گرفته‌اند، به وسیله جریان برق گرم می‌شوند. دستگاه بیگودی الکتریکی دارای کلید قطع و وصل است. هنگامی که تا درجه مشخصی گرم شد، به‌ طور اتوماتیک قطع می‌گردد. بعضی‌ها یک فیوز اطمینان حرارتی نیز دارند که از گرم شدن خیلی زیاد استوانه که باعث سوختن یا آسیب‌ دیدن مو می‌گردد، جلوگیری می‌کند.
برخی لوله‌های بیگودی الکتریکی طوری ساخته شده‌اند که هرگاه کمی آب در محفظه پلاستیکی مخصوص بریزیم، آ‌‌ب را به صورت بخار توفنده درمی‌آورد. وقتی رول گرم شد، آب بخار می‌شود و با فشار در لوله‌ها نفوذ می‌کند. بخار، اندکی رطوبت به مو اضافه می‌کند که با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو کمک می‌کند. «بابلیس» جدیدترین نوع بیگودی‌های الکتریکی است و میله پلاستیکی بلند و قابل انعطافی است که مو را دور آن می‌پیچند. «بابلیس‌ها» بیشتر از رول معمولی، فر و استحکام به مو می‌دهند.
 

کدام مواد شیمیایی، مو‌ها را فر می‌کند؟

برای فر کردن مو‌ها در آرایشگاه، از ماده شیمیایی‌ای به نام «پرمننت» استفاده می‌‌شود. با این ماده، ابتدا پل‌های گوگردی موجود در ساختمان مو طوری شکسته می‌‌شود که موی پیچیده شده در بیگودی، شکل فر مورد نظر را بپذیرد. در مرحله دوم، پیوندهای گوگردی در حالت جدید قرار می‌‌گیرد که بعد با استفاده از یک محلول خنثی‌کننده، فر مو «سفت و ثابت» می‌شود.
برای فر کردن، ابتدا مو‌ها شسته شده و در بیگودی مخصوص پیچیده می‌‌شود. قطر لوله بیگودی، طرز قرار گرفتن و تعداد آن‌ها در سر، تراکم فر و مدل نهایی مو را مشخص می‌‌کند. وقتی همه بیگودی‌‌ها سرجای خود قرار گرفتند، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌‌شود. به دلیل اینکه محلول فر پوست را تحریک می‌‌کند، باید دقت کنید که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نکند.


بعد از فر با موهای خشک چه کنید؟

فر، مو‌ها را به شدت خشک می‌کند. برای شما که همیشه موهای نرم و لختی داشته‌اید، کنار آمدن با این موضوع که تا شش ‌ماه دیگر چاره‌ای جز تحمل آن ندارید، کمی سخت است، ولی تکنولوژی پیشرفت کرده، بنابراین نگران این موضوع نباشید.
برای نرم کردن مو‌هایتان از چندین محصول با مارک‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید. مهم‌ترین آن‌ها نرم‌کننده‌ها و شامپو‌ها و ماسک موهای نرم‌کننده قابل استفاده در حمام یا بیرون از آن هستند. برخی‌، روش‌های سنتی مانند استفاده از روغن زیتون را هم توصیه می‌کنند. در آخرین بخش استحمام، روغن زیتون را به مو‌هایتان بمالید و بعد یک آبکشی کوتاه‌مدت انجام دهید.
برای اضافه کردن هر گونه نرم‌کننده یا حالت‌دهنده یا تثبیت‌کننده شکل فر، باید مو‌ها را خیس کنید. ماسک‌هایی که بیرون حمام استفاده می‌شوند را نیز باید بعد از گرفتن آب‌هایی که از مو‌های خیس چکه می‌کنند، به مو‌ها زد.

Author: mehman
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت